Forumi » Zdravlje

Deset saveta

    • 1451 postova
    16. април 2016. 22.45.18 CEST
    Uz jednostavne promene životnih navika možete postići optimalno zdravlje sistema za varenje i smanjiti smetnje. Pročitajte deset smernica kako da svoj sistem za varenje održite zdravim.

    1. Jedite manje, česte obroke. Kako bi vaš sistem za varenje dobro funkcionisao jedite četiri do pet manjih obroka dnevno, i pritom nemojte prekoračiti preporučeni dnevni unos kalorija.

    2. Uključite hranu koja obiluje vlaknima. Vlakna su važna za zdravlje, a nalaze se u voću, sirovom povrću, celovitim žitaricama i orašastim plodovima.

    3. Smanjite unos masne i prerađene hrane. Manje masne i pržene hrane koja je zasićena mastima i teško se vari smanjiće pritisak na vaš želudac.

    4. Jedite ribu tri do pet puta nedeljno. Riba sadrži omega-3 masne kiseline koje mogu uticati na bolji rad sistema za varenje, jer smanjuju upalne procese i vraćaju ravnotežu.

    5. Jedite fermentisane mlečne proizvode. Probiotici koji se nalaze u jogurtu mogu popraviti rad creva i pozitivno delovati u slučaju gastroenteritisa, sindroma iritabilnog creva, neredovne probave i upalne bolesti creva.

    6. Birajte bezmasno meso. Ovakvi komadi piletine, svinjetine i ćuretine sadrže manje masnoća i ne padaju teško na želudac.

    7. Pijte puno tečnosti. Tečnost je važna za ublažavanje i sprečavanje konstipacije, kao i za lakši prolaz hrane kroz probavni trakt. Kako da proverite pijete li dovoljno tečnosti? Uz svaki obrok popijte čašu vode.

    8. Nemojte žuriti s jedenjem. Uz polagano jedenje i žvakanje hrane pre ćete se zasititi i verovatno nećete preterati s količinom pojedene hrane.

    9. Redovno vežbajte i suzdržite se od cigareta. Vežbanje doprinosi zdravlju celog organizma, pa tako i zdravlju sistema za varenje. Vežbanje svaki dan popravlja prirodni ritam varenja i pomaže u kretanju hrane kroz sistem za varenje.

    10. Održavajte zdravu telesnu težinu. Indeks telesne mase koji upućuje na gojaznost, kao i nenameran gubitak težine može negativno uticati na zdravlje vašeg sistema za varenje.


    http://i41.tinypic.com/o7vs45.jpg